دربي اصفهان Ùˆ ديدار سرخابي‌ها با تيم‌هاي انتهاي جدول

دربي اصفهان و ديدار سرخابي‌ها با تيم‌هاي انتهاي جدول




 

 


دربي اصفهان و ديدار سرخابي‌ها با تيم‌هاي انتهاي جدول


تاریخ : سه شنبه ،
26 مرداد 1389

مهم‌ترين ديدار هفته پنجم ليگ برتر فوتبال بين دو تيم اصفهاني ذوب آهن و سپاهان برگزار مي‌شود و پرسپوليس و استقلال به ديدار تيم‌هاي انتهاي جدول مي‌روند.

ديدارهاي هفته پنجم ليگ برتر فوتبال از امروز(سه‌شنبه) با مسابقه دو تيم فولاد خوزستان و صباي قم در اهواز آغاز مي‌شود. اين دو تيم كه ليگ را فراتر از انتظار شروع كرده‌اند از دو مربي باتجربه و بادانش بهره مي‌برند و مسابقه اين دو تيم در واقع نبرد مجيد جلالي و محمود ياوري است.
صباي قم و فولاد خوزستان با 7 امتياز در رده‌هاي ششم و هفتم جدول قرار دارند.
ساير ديدارها در روزهاي چهارشنبه و پنج‌شنبه اين هفته برگزار مي‌شود.

*ملوان انزلي - سايپا
ملوان يكي از 4 تيم بدون شكست ليگ برتر است و فرهاد پورغلامي نتايج قابل قبولي با تيم جوانش گرفته است؛ اما سايپا سه شكست و يك برد داشته و وضعيت محمد مايلي‌كهن در اين تيم متزلزل است.
مايلي‌كهن در حاشيه خودساخته جدال رسانه‌اي با علي دايي گرفتار شده و تمركز زيادي بر روي تيمش ندارد. اين در حالي است كه نتيجه اين مسابقه مي‌تواند در سرنوشت مربيگري مايلي‌كهن در سايپا بسيار تاثير گذار باشد.

* استيل آذين - مس كرمان
استيل آذين دو تساوي متوالي برابر نفت تهران و استقلال كسب كرده است، مساوي‌هايي كه براي تيم پرمهره و پرستاره استيل دست كمي از شكست ندارد. اين تيم اكنون تحت تاثير اخراج علي كريمي است و به نظر مي‌رسد دچار حاشيه‌ شده و بازيكنانش چند دسته شده‌اند و از اتحاد و يكدلي اول فصل خبري در اين تيم نيست؛ اما در آن سوي ميدان مس كرمان كه پس از سه شكست متوالي توانست شهرداري تبريز را با 5 گل شكست دهد با روحيه و انگيزه به مصاف ستارگان استيل آذين مي‌رود تا بتواند در تهران امتياز بگيرد.

*پاس همدان - نفت تهران
پاس ليگ برتر دهم را با قدرت آغاز كرد و اكنون با 9 امتياز در رده چهارم جدول قرار دارد. مدير روستا مي‌خواهد دوباره تيم قدرتمند پاس را احيا كند.
پاس با نتايجي كه كسب كرده با روحيه به ديدار نفتي مي‌رود كه هفته گذشته برابر فولاد ده نفره شكست سنگيني را تحمل كرد.
ديدار اين دو تيم در همدان در واقع جدال بين مربياني از دو نسل متفاوت است، در يك سو حسين فركي كه خودش پاسي محسوب مي‌شود و مدير روستاي جوان.

*شاهين بوشهر - تراكتورسازي تبريز
شاهين بوشهر هفته گذشته برابر سپاهان شكست خورد و اكنون براي جبران مافات و به دست آوردن رضايت دل هواداران پرشمارش بايد در بوشهر تراكتورسازي را شكست دهد.
حميد استيلي با جمعي از بازيكنان جوياي نام تيمي شايسته را آماده كرده است، در آن سوي ميدان فراز كمالوند كه يك شكست خانگي را هفته گذشته برابر پاس تجربه كرده بايد در بوشهر به ميدان برود كه به غير از حضور پرشور تماشاگرانش بايد با گرماي شديد هوا نيز مبارزه كند.

*ذوب آهن اصفهان - سپاهان
دربي اصفهان نقطه اوج هيجان در هفته پنجم ليگ برتر است، جايي كه قهرمان و نايب قهرمان فصل قبل به مصاف يكديگر مي‌روند و هر دو تيم كادر فني و اسكلت تيمي فصل گذشته خود را حفظ كرده‌اند.
امير قلعه‌نويي و منصور ابراهيم زاده در تيم ملي همكار بوده‌اند و با تفكرات فني يكديگر شناخت دارند، به جز حضور اين دو مربي ملي، وجود بازيكنان ملي پوش و تاثيرگذار دو تيم نيز مي‌تواند نويد بخش يك ديدار جذاب و زيبا را بدهد، البته ذوب آهن اكنون در صدر جدول ليگ است و سپاهان در مكان نهم قرار دارد اما دربي قواعد خاص خودش را دارد؛ بنابراين هيچ تيمي از پيش برنده نيست.

*استقلال - پيكان قزوين
استقلال با پرويز مظلومي هنوز نتوانسته در ورزشگاه آزادي به پيروزي برسد و تنها برد اين تيم برابر شهرداري تبريز بود.
شايد در اين هفته مظلومي و بازيكنانش بتوانند برابر پيكاني كه فقط يك امتياز دارد اولين برد را برابر طرفداران خود جشن بگيرند و به وضعيتشان در جدول نيز سر وساماني بدهند.
پيكان با محمد احمدزاده تيم ضعيفي نشان داده كه در اين ديدار شايد انگيزه بازيكنان جوانش بتواند تحولي در آن ايجاد كند.


پنج ‌شنبه 28 مرداد

*شهرداري تبريز - نفت آبادان
تيم‌هاي دوم و هفدهم جدول ليگ برتر بايد به ديدار يكديگر بروند. نفت آبادان هفته گذشته برابر پرسپوليس شكست خورد و صدر نشيني ليگ را از دست داد به همين خاطر بازيكنان تكنيكي جنوب براي جبران و كسب برد به تبريز مي‌آيند.
شهرداري تبريز نيز فقط يك امتياز از تراكتورسازي گرفته و تيم قدرتمندي نشان نداده است.تيمي كه بدون شكست به ليگ برتر صعود كرده به دليل اينكه فرصتي براي بازسازي نداشت در ليگ برتر بسيار نااميد كننده ظاهر شده است.

* پرسپوليس- راه آهن
سرخپوشان تهراني روي كاغذ برابر تيم هجدهم جدول كار سختي در پيش ندارند و آنها مي‌خواهند چهارمين برد خود را در ورزشگاه آزادي و در حضور تماشاگران خودي جشن بگيرند، در آن سوي ميدان رسول كربكندي براي اعاده حيثيت تيمش را به ميدان مي‌فرستد.
اين مسابقه مي‌تواند بهترين فرصت براي بازيكنان راه آهن باشد تا به ليگ برتر بازگردند؛ بنابراين علي دايي خوب مي‌داند كه نبايد حريف را دست كم بگيرد زيرا ممكن است دچار شگفتي‌هاي فوتبال شود.


کلمات کلیدی : خبر ورزشی ، اخبار باشگاه پرسپولیس ، نتیجه بازی پرسپولیس ، روزنامه پرسپولیس ، سایت خبر ورزشی ، مصاحبه علی کریمی ، اخبار ورزشی ، اخبارورزشی ، اخبار فوتبال ، گل های دربی ، تک گل